
Îmi spun mie niște axiome, pentru ca să nu le uit (valabile și pentru un secretar de stat):
Cel mai important rezultat al muncii unei autorități ce elaborează politici sunt documentele de politici și alte acte normative de calitate bună (care reglementează bine activitatea unui domeniu și îl orientează spre atingerea unor obiective strategice clare).
Elaborarea actelor ar trebui să se bazeze pe cunoașterea bună a situației (inclusiv în urma vizitelor pe teren), pe studiile și analizele disponibile la subiect (experți, grupuri de lucru), consultarea largă a proiectelor cu toți actorii din domeniu.
Participările în diferite proiecte și alte acțiuni „extracurriculare” își au justificare atâta timp cât acestea aduc plusvaloare și oferă suport la elaborarea documentelor de politici / actelor normative și nu sunt paralele acestor procese. Același lucru este valabil și cu studiile efectuate la solicitarea autorității, care ar trebui utilizate la maxim în procesul de elaborare a politicilor.
Documentele de politici aprobate ar fi necesar să fie evaluate periodic (cu eventuale modificări) și final (dacă nu și ex-post), nu să fie uitate după aprobarea lor.
Deciziile practice luate de autoritate ar trebui să se bazeze pe documentele de politici (să decurgă logic din ele) și pe actele normative (să nu le contrazică), să fie bine fundamentate și să fie consultate. Luarea deciziilor practice și prevederile documentelor de politici nu ar trebui să fie lucruri paralele.
Succesul activității autorității trebuie măsurat prin indicatori care arată situația reală din domeniu.
Triumfalismul și festivismul ar trebui limitate.
0 Răspunsuri to “Cum să lucrez în noua instituție?”