De data asta, în urma analizei conducătorilor de doctorat aprobați pentru îndrumarea doctoranzilor înmatriculați în anul de studii 2020/2021, nu mă voi referi la liderii după numărul doctoranzilor îndrumați (chiar dacă și în acest an de studii au fost aprobați și câte 6 doctoranzi la un conducător, în condițiile când un conducător poate îndruma simultan 5 doctoranzi!), ci la alte aspecte „interesante”, de care ar trebui să fie interesați cei cu politicile naționale în domeniu.
În anul de studii 2020/2021 au fost înmatriculați 481 doctoranzi. La 56 din aceștia sau 11,6% din total au fost desemnați în calitate de conducători științifici persoane care la data aprobării în această calitate nu aveau dreptul de conducător de doctorat la specialitatea tezei. Cele mai multe cazuri de acest fel sunt în domeniul științelor sociale și economice, iar dintre specialități – la 531.01. Teoria generală a educației – 8 teze, urmată de 532.02. Didactica școlară (pe trepte și discipline de învățământ) – 7 teze.
Totodată, la cel puțin 11 teze sunt numiți câte 2 conducători de doctorat din aceeași instituție, adică în aceste cazuri nu sunt respectate condițiile de cotutelă stipulate în Codul Educației (două instituții diferite care încheie acord de cotutelă).
1 Răspuns to “Și iar despre aprobarea conducătorilor de doctorat”